ЗНАЧАЈ ЕЛЕКТРОНСКИХ МЕДИЈА У данашње време поседовање веб сајта посвећеног Ловачком удружењу више није луксуз већ неопходност. Трендови селидбе, макар појединих делова пословања на интернет више су него приметни, а не треба заборавити ни на значај промоције и маркетинга, посебно када је млађа популација у питању. Оно што је можда и најзначајније јесте могућност брзог, правовременог, ажурног и квалитетног информисања ловаца појединца. Они преко сајтова свог савеза и својих ЛУ имају увид у сва актуелна дешавања, као и могућност да увидом у архиву вести имају преглед дешавања у дужем периоду. Такође, треба имати у виду, да на једног сталног посетиоца сајта, према искуствима, углавном долази још 3-4 човека који добијају информације са сајтова из „друге руке“, тако да се утицај сајтова огледа не само у директном ефекту, него и у оном индиректном, скоро у истој мери! Такође, за руководства савеза и ЛУ је веома важно да успоставе интерактивну везу са чланством како би преко сајта имали увид у расположење, мишљења и реакције свог чланства, да би у складу са тим сазнањима и реаговали. - Од самог оснивања Ловачког савеза Централне Србије до почетка рада њиховог сајта прошло је само неколико месеци и већ смо остварили сарадњу. Управни одбор на челу са председником Томицом Радосављевићем је на време увидео важност поседовања сајта и брзине комуникације са Ловачким удружењима, чланицама ЛСЦС-а, као и ловцима директно. Сајт је израђен и пуштен у рад у рекордном року на адреси www.lovackisavez.rs , пре свега захваљујући брзом достављању информација од стране Марка Павловића и Ксеније Зимоњић, али и контакт особа свих Ловачких удружења чланица, индиректно, док за редовно ажурирање сајта новостима највише доприносе Светомир Маџаревић и Драган Губеринић - каже на почетку разговора Бобан Стојановић - ИНТЕРМАКЕР, администратор сајта. - Већ истог дана, при договору о сарадњи и сами представници Ловачких удружења су ми се лично јавили са конкретним захтевом око израде сајта за њих. Први договор је био са Ловачким удружењем „Краљево“ у Краљеву, а сајт је израђен по њиховим захтевима на адреси www.lukraljevo.org , при чему истичем изванредну сарадњу са председником Урошем Ђоковићем и управником ловишта Лазаром Милутиновићем. Након њих сва Ловачка удружења, чланице Ловачког савеза Централне Србије контактирана су прво е-mail понудом, а онда су и лично контактирани председници удружења. Сви до једног су изразили заинтересованост за израду сајта за своје ЛУ, знајући значај истог и узимајући у обзир чињеницу да су, као чланови ЛСЦС-а, у повлашћеном положају и имају попуст (бесплатна израда сајта, плаћа се само одржавање које је за њих повољније). Одмах затим је израђен и нови, веома садржајни, сајт Ловачког удружења „Шумадија“ у Крагујевцу, у сарадњи пре свега са председником Милосавом Зимоњићем и њиховом Стручном службом на адреси www.lusumadija.rs , а затим и сајт Ловачког удружења „Бељаница“ у Ресавици на адреси www.beljanica.lu.rs (у сарадњи са председником Милојком Марјановићем Лолетом и управником ловишта Небојшом Зорићем). Најновији израђен сајт је Ловачког удружења „Врхови“ у Сјеници, где су ми све потребне податке за израду сајта пружили председник Менсур Гичевић и управник ловишта Малић Салихагић. Исти је пуштен у рад на адреси www.luvrhovi.org, а израђен је и брзо и квалитетно, с обзиром на чињеницу да се приликом израде сајта нисмо ниједном лично видели. О самом квалитету најбоље говори анкета на њиховом сајту где је преко 80% посетилаца сајт оценило одличним. Морам напоменути да ми је већ неколико Ловачких удружења најавило израду свог сајта и ускоро можемо очекивати и сајтове ЛУ „Параћин“ у Параћину, ЛУ „Сребрница“ у Страгарима, ЛУ „Владан Милошевић“ у Книћу... Сва Ловачка удружења која су кренула у пројекат развоја свог сајта често имају једну веома значајну заједничку карактеристику – у иницијални трошак се ретко када убраја одржавање веб локације и освежавање садржаја. Многи и данас (на жалост) мисле да је довољно купити домен (име сајта), поставити садржај и прећи на друге послове. То једноставно није случај, јер у последње време први утисак који нови посетилац (потенцијални ловац туриста) стиче о неком Удружењу је управо посредством сајта... и тај утисак често може бити прилично лош уколико нем а новина, али и сасвим добра реклама у зависности како се сајт као веома моћно „маркетиншко оружје“ употребљава. Гарантовано ажурирање сајта у року од 24 часа од момента слања захтева за изменом је оно за чим сви власници сајтова трагају, а то у сарадњи самном имају, на обострано задовољство. И на крају, важно је напоменути, да осим пословне сарадње са напред наведеним Ловачким удружењима и Савезом имам и веома блиске пријатељске односе, што ми представља велико задовољство у раду - закључује Стојановић. |